2013
23
Eylül

SONY PMW-400

     Sony’nin XDCAM HD422  ürün grubu altında çıkarttığı yeni ürünü PMW-400’ü NAB2013’te tanıttı. Sony XDCAM EX serilerinde kullandığı 3 x 2/3-inch type Exmor Full HD CMOS sensörün benzerini bu üründede kullanmış. Sensör olarak PMW-350 serisine yakın olan bu kamera HD 4:2:2 50Mb/s kayıt yapabilmesinden dolayı XDCAM HD422 ürün grubunda yer almakta,  Bir başka deyişle Sony iki ürün grubundan birşeyler alarak ortaya PMW-400’ü çıkartmış gibi gözüküyor.

 

 

 

Sony PMW-400’ün bazı özelliklerini listeleyecek olursak;

Çözünürlük 1920x1080
Sensor 3 x 2/3-inch type Exmor Full HD CMOS
Filtreler 1: Clear  2: 1/4 ND 3:1/16ND 4: 1/64ND
Optik Sistem F1.4 Prizma sistem
Vizör 3.5" color LCD 960 x 540 resolution
Sinyal Sistemi NTSC/PAL
Kayıt formatı

Video

MPEG-2 Long GOP

HD 422 mode: CBR, 50 Mbps max., MPEG-2 422P@HL

      HQ mode: VBR, 35 Mbps max., MPEG-2 MP@HL

      SP mode: CBR, 25 Mbps, MPEG-2 MP@H-14

      SD mode : MPEG IMX, DVCAM

Audio

UDF

      HD 422 50 mode: LPCM 24 bits, 48 kHz, 4 channels·

      HD 420 HQ mode: LPCM 16 bits, 48 kHz, 4 channels

      SD MPEG IMX mode: LPCM 16/ 24 bits, 48 kHz, 4 channels

      SD DVCAM mode: LPCM 16 bits, 48 kHz, 4 channels

        FAT

      HD mode: LPCM 16 bits, 48 kHz, 4 channels

      SD DVCAM mode: LPCM 16 bits, 48 kHz, 2 channels 

Bitrate

UDF

      HD 422 50 Mode: MPEG-2 422P@HL, 50 MBps/ CBR

      1920 x 1080/59.94i, 50i, 29.97p, 25p, 23.98p

      1280 x 720/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p

      HD 420 HQ Mode: MPEG-2 MP@HL, 35 MB/s VBR

      1920 x 1080/59.94i, 50i, 29.97p, 25p, 23.98p (Version Up)

      1440 x 1080/ 59.94i, 50i, 29.97p, 25p, 23.98p          

      1280 x 720/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p (2-3 pull down)

SD MPEG IMX Mode

      720 x 480/ 59.94i, 29.97PsF

      720 x 576/ 50i, 25PsF

SD DVCAM Mode

      720 x 480/ 59.94i, 29.97PsF

      720 x 576/ 50i, 25PsF

        FAT

      HD HQ Mode: MPEG-2 MP@HL, 35 Mbps/ VBR

      1920 x 1080/ 59.94i, 50i, 29.97p, 25p, 23.98p

      1440 x 1080/ 59.94i, 50i, 29.97p, 25p, 23.98p

      1280 x 720/ 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p

      HD SP 1440 Mode: MPEG-2 MP@H-14, 25 Mbps/ CBR

      1440 x 1080/ 59.94i, 50i, 23.98p (2-3 pull down)

        SD DVCAM Mode

      720 x 480/ 59.94i, 29.97PsF

      720 x 576/ 50i, 25PsF

Girişler

Timecode
1 x BNC

Genlock
1 x BNC

DC Power
1 x XLR 4-pin male

Remote
1 x 8-pin

Audio
2 x XLR 3-pin female: line/mic/mic + 48V selectable

Mic
1 x XLR 5-pin female: mic +48V

Wireless Receiver IN
1 x D-sub 15-pin

Çıkışlar

SDI
2 x BNC SD-SDI/HD-SDI selectable

HDMI
1 x Type A

HD-Y or Composit

1 x BNC

Earphone

1 x Stereo mini-jack

Speaker

Monaural

Timecode

1 x BNC

Data konnektörleri

i.Link
1 x IEEE 1394 6-pin: (Firewire 400), HDV (1080i), DVCAM stream input/output

1 x USB type B
1 x USB type A

      Sensör olarak sony’nin çok cimri davrandığını düşünüyorum, bu bir fiyat politikası olarak gözüküyor. Cmos sensörlerin bir takım dezavantajları olduğu bilinmektedir, bunlardan biride  flaş bant oluşumudur. Sony bu duruma karşı Fbc ( Flash Band Compensation ) adında  özel bir algoritmayı bu kamerada kullanmış tabi bu özelliğinde 2013 kasım ayından sonra firmware update ile geleceğinide söylemeden geçemeyeceğim.

     Sony vizör  de ise sensördeki cimriliğini göstermemiş, 960x540 pixel’e sahip çeyrek HD olarak tabir edilen  çözünürlüğe sahip bir vizör kullanmış. Görüş açıları üzerine bir takım geliştirmeler yapmış gibi gözüküyor aynı zamanda parlaklık üzerinede çalışmışlar. PMW-400 iki adet SDI çıkış verebilmesi ile hem yönetmene hem kamera operatörüne eş zamanlı monitörleme sağlamakta bu da operasyon sırasında içeriğin farklı noktalarda kontrol edilmesine olanak vermektedir. Ayrıca kamera arkasına opsiyonel olarak kullanılan CBK-CE01 50-pin modülü ile çoklu kamera operasyonları için kamera üzerine iki kamera adaptörü takılabilmektedir. Optik fiber bağlantı için CA-FB70 adaptörü ile CA-TX70 digital triax adaptörü takılarak PMW-400′ün canlı yayınlarda stüdyo kamerası olarak kullanılabilmesi sağlanmakta ve sinyali uzun mesafelere yüksek kalitede ulaştırabilmesine olanak vermektedir. (OB/Stüdyo kullanımı)

 

     Gelelim Bitrate ve kayıt formatına , Sony uzun yıllardır arkasında durduğu ve desteğini hiç çekmediği Mpeg-2 Long GOP codec kullanımını bu kameradada sürdürüyor. Sony mühendislerinin neden AVC codec kullanmıyorsunuz sorusuna verdiği Mpeg-2 Long GOP’tan daha iyi görüntü ve performans veren bir codec göremiyoruz cevabı ile  2014 Nisan ayında opsiyonel olarak PMW-400 ‘ün XAVC 10 bit 4:2:2 100Mb/s desteği alacağını göz önüne alırsak AVC’nin daha iyi bir codec  olduğunu Kabul etmiş gibi gözüküyorlar.

     Bu yazımda umarım PMW-400 kamera ile ilgili sizlere yardımcı olabilecek bilgiler paylaşabilmişimdir, Bir sonraki yazımda görüşmek üzere

Yorum ekle

biuquote
  • Yorum
  • Canlı önizleme
Loading

Son Yazılar